Nytt uppdrag: Socialt innehåll och marknadsföring hos supportermeckat Gameday.se
Minns ni att jag och Uffe Bodin i höstas besökte ett lager med supporterprylar och merchandise i Bromma? Och hur vi klippte ihop en liten bakom kulisserna-film? I filmen träffar vi Samuel Kullberg, som jag nu ska inleda ett samarbete med.
Samuel är grundare till Gameday.se, en av de få aktörerna på den svenska marknaden som är auktoriserad återförsäljare av originalprylar från NHL, NBA, NFL och MLB. Han ser en otrolig potential i den svenska marknaden för supporterprylar, och hoppas på sikt att kunna tillfredsställa merch-behovet hos alla sportälskare i Sverige.
Mitt uppdrag i vårt samarbete är att skapa intresse, engagemang och relationer bland befintliga och framtida kunder. Det kommer inte bara att handla om ren marknadsföring, utan även att skapa innehåll som ger ett mervärde för den som följer Gameday.se i olika kanaler. Vi vill att så många som möjligt hittar till våra sociala konton, och även om man inte är intresserad av att köpa någonting ska vi kunna bjuda på intressant innehåll som gör er följare engagerade och glada. Vi vet ju alla hur stort intresse det faktiskt finns kring matchtröjor, lagemblem och färger. Det finns så otroligt mycket roligt att göra på det temat och visionen är att Gameday bli den naturliga kanalen.
När Samuel kom med förslaget kände jag mig otroligt ärad och ödmjuk inför uppdraget. Som sportälskare med ett stort intresse för sociala medier och content marketing kändes detta som en perfekt utmaning. Och som frilansare är det verkligen en dröm att kunna arbeta med flera roliga projekt samtidigt. Detta är ett långsiktigt sådant, som jag kommer att kunna göra parallellt med andra uppdrag. Tack, Samuel och styrelsen, för förtroendet!
Och till er sportälskare – håll utkik på Gamedays konton framöver!
Här hittar du Gameday.se
Shop: Gameday.se
Instagram: @gamedaysverige
Facebook: @gameday.se
Twitter: @GamedaySverige